برند شخصی چیست؟
برندسازی شخصی چیزی بیش از نام ،هویت و تصویر شما است.برندسازی شخصی هرکاری است که شما انجام میدهید برای اینکه خودتان را در بازار متمایز کنید.مانند پیامهای شما،ارائههای شما و تاکتیکهای بازاریابی شما. به آنچه که انجام میدهید تا خود را در بازار متمایز کنید،برندسازی شخصی گفته میشود.
برند سازی شخصی روشی است که بهوسیله آن شخص، بر روی خصوصیات و مهارتهای خودش تکیه میکند (مانند نام تجاری که بر روی خصوصیات محصول تکیه میکند) و آن را برند میکند. برندسازی شخصی امروزه در بین مردم بخصوص مردم ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
برند شخصی چگونه اجرا می شود؟
۱.افکار مزاحم را دور بریزید.
برای برندسازی شخصی قبل از هر اقدامی باید فکرتان را از تمام حاشیهها خالی کنید و افکار مزاحم را دور بیندازید. حالا که افکار مزاحم را از خود دور کردید ،یکقدم به ساختن برند شخصیتان نزدیک شُدید، چشمانتان را ببندید و آنچه از برند سازی شخصی بهعنوان آینده درخشان خود میبینید تصور کنید. چه تصویر ذهنی از آینده خود دارید؟ این برند، چه موفقیتهایی را باید برای شما به ارمغان میآورد؟
۲.مهارتهایتان چیست؟
بر اساس آنچه تصور کردهاید، ابتدا مهارتهایتان که شامل تحصیلات، تجربههای مرتبط با حرفهتان، تواناییهای حرفهای شما و آنچه میتوانید بهعنوان کسبوکار به مردم ارائه دهید (تخصص شما) که کلید موفقیت شماست، عنوان کنید. برای برند سازی شخصی، کسبوکار و همچنین تخصص شما باید خاص باشد و توسط شخص دیگری ارائه نشود و یا با کیفیتی که شما ارائه میدهید در هیچ جا و هیچ شخصی نتواند ارائه دهد.
۳.به ارزشهای خود فکر کردهاید؟
باید ارزشهای خود را مشخص کنید. این ارزشها شامل آن چیزی است که شما دارید. مانند خانواده، پول، تخصص، رتبههای شخصی و غیره. سپس آنها را اولویتبندی کنید و ببینید کدام برای شما مهمتر است. حال تصمیم بگیرید. آنچه شما را خوشحال میکند و حاضر هستید حتی پولی بابت آن نگیرید ولی با تجربیاتی که دارید، با اشتیاق انجامش دهید چیست؟ این تمایل همان رسیدن به درجات بالای موفقیت و همان برندی است که میخواهید ،شخصی و برای خودِ شما باشد.
۴.شخصیت شما چگونه است؟
پس از طی این مراحل، شخصیتتان را از دید خود و از دید دیگران بسنجید. مطمئناً میدانید دیدگاهی که دیگران نسبت به شما دارد با دیدگاهی که شما نسبت به خودتان دارید، کاملاً باهم متفاوت است. اگر دیدگاه دیگران را نسبت به خود بدانید، موفق خواهید شد.
۵.ارزشها، مهارتها و شخصیت خود را کنار هم بگذارید.
آیا میتوانید ارزشها، مهارتها و شخصیت خود را کنار هم بگذارید؟ آیا وقتی کارِ برندسازی شما به انتها رسید و شما مجبور شُدید برای کسب شهرت و ثروت از بین آنها یک یا دو تا را انتخاب کنید،آیا میتوانید؟ بهعنوان مثال میخواهید بهترین کاپیتان کشتیهای جنگی شوید، اگر خانواده را بهعنوان یکی از ارزشها انتخاب کردهاید،باید بدانید ممکن است برای رسیدن به این مهارت مجبور باشید گاهی شش ماه دور از خانواده زندگی کنید. آیا در این حالت، مهارت شما ارزشهایتان را تحت تأثیر قرار نمیدهد؟ اگر شخصیت عاطفی و وابسته به خانواده داشته باشید، آیا مهارت انتخابی شما، احساسات شما را تحتالشعاع خود قرار نمیدهد؟ این مرحله از ساخت برند شخصی بسیار مهم است و باید انتخابی درست داشته باشید تا در آینده لطمهای به شما وارد نشود.
۶.ارتباط سازی با دیگران را فراموش نکنید.
شما باید ارتباط خود را با دوستان و آشنایانتان قویتر کنید و سعی در برقراری ارتباط با افراد جدید در جهت مهارتتان داشته باشد. جدای از برندسازی، انسان موجودی اجتماعی است و با اجتماع میتواند رشد کند. همکاری با افرادی که نیاز به کمک شما دارند باعث موفقیت شما میشود.
۷.شبکههای اجتماعی و سایت عوامل موفقیت شما هستند.
ساخت وب سایت از قدرتمندترین عوامل موفقیت در برندسازی شخصی شماست. در حقیقت شاهکلید برند سازی شخصی محسوب میشود. در وبسایت شخصی، شما قادر هستید رزومه خودتان و خدماتی که ارائه میدهید به افراد زیادی بشناسانید. حضور در شبکههای اجتماعی میتواند در مرتبه دوم بعد از ساخت وبسایت مهم باشد. چراکه شما بهوسیله شبکههای اجتماعی میتوانید افراد مختلفی را به سایت دعوت کنید و یا آنها را به نحوی با لینکهای مرتبط به سایت، وادار به حضور در سایت کنید. جهت انجام این کار، میتوانید موضوعات و مطالب جذابی انتخاب نموده و لینکهای مختصر خود را در پایان مطالب شبکههای اجتماعیتان بگذارید. در این صورت اعضای کانالهای شما به سایت مراجعه میکنند و ترافیک سایت شما بالا میرود و میتوانید به صفحات اول مرورگرهای مختلف راه پیدا کنید.
۸.طراحی امضای ایمیل
جهت برندسازی شخصی باید امضاء در انتهای ایمیلتان داشته باشید. امضاء ایمیل یعنی اینکه از نام و نام خانوادگیتان، عنوان ایمیل و عکس، تلفنهای تماس، آدرس وبسایت و آدرس شبکههای اجتماعیتان، پایان متن ایمیلهایتان استفاده کنید. این یکی از اساسیترین کارهایی است که موفقیت شما در برند سازی شخصی را تضمین میکند.
فایده ی برند شخصی چیست؟
برندسازی شخصی برای افراد، با هدف رسیدن به موفقیت بیشتر انجام میشود؛ این موفقیت بیشتر، برای بعضی کسب درآمد بیشتر، برای برخی کسب شهرت و برای برخی دیگر کسب احترام است. موفقیت در برندسازی شخصی به این معناست که باید همان کسی بشوید که شایستگیاش رادارید. لازم است هر فرد ایده خودش را داشته باشد یا دقیقتر بگوییم هر فرد برای خودش یک پیشنهاد استثنایی فروش پیدا کند مثل همان چیزی که در برند سازی برای محصول وجود دارد این پیشنهاد میتواند یک دیدگاه و یا یک سبک خاص شخصی باشد. به هر حال باید عاملی را در وجودمان پیدا کنیم که ما را در بازار، متمایز و جذاب میسازد.
در برندسازی شخصی تمام فعالیتها بر این اساس انجام میشود که شما رهبر بازار خود شوید. روشهای مختلفی برای ایجاد استراتژی رهبری وجود دارد که براساس تواناییهای شما و نقاط تمایزی که به نسبت رقبا دارید این استراتژی تعریف و پیادهسازی میشود.
در برندسازی شخصی قابلیت دیده شدن شما مهمتر از توانایی شما است ممکن است شما از این جمله خوشتان نیاید چون همه ما به مهارتها و استعدادهای خود افتخار میکنیم اگر اینطور نیست و به خودتان افتخار نمیکنید بهتر است کسبوکاری که در آن مشغول فعالیت هستید را رها کنید. از طرف دیگر اگر بهصورت مستمر و به شیوهای مناسب به چشم نمیآیید، کسبوکار را به رقیبان بیکیفیتتری که بیشتر به چشم میآیند خواهید باخت.
نخستین گام جذب پروژه این است که توسط اربابرجوع دیده شوید تا شمارا در تصمیمگیریهای خود لحاظ کنند.این اتفاق به این خاطر نمیافتد که شما خودتان را قبول دارید؛ مشتریان بالقوه راهی برای شناختن شما ندارند. چنین چیزی خلاف منطق است، ولی قابلیت دیده شدن، اعتبار شمارا افزایش میدهد.
من موسیقی کار میکنم و هدفم یکی از بهترین موسیقی دان های جهان است.
میخواهم در آینده شرکتی بزنم که ساز پیانو تولید کنم(به صورت انحصاری) البته به یک روش جالب.
پیانو هایی به طرح هایی که مخاطب دوس دارد پیانویی که به شکل ساعت است و خیلی اشیا دیگر و با رنگ و نقش دلخواه.
من کارم را با ایده و خلاقیت انجام میدهم البته قبل از انجام دادن با مخاطبان مصاحبه میکنم که نیاز ها را بدانم.
فقط ظاهر کار نیست.
باطن کار هم هست.
دیجیتال مارکتینگ و کاربرد و تاثیرات آن در موسیقی
شخصی ,برند ,برندسازی ,موفقیت ,سازی ,انجام ,برندسازی شخصی ,خود را ,برند سازی ,برند شخصی ,که شما
درباره این سایت